newsletter

15 stycznia 2014
newsletter nr
03
Aktualności

2014 rokiem jubileuszowym agencji AKPA

Szanowni Państwo,

mamy przyjemność poinformować, że w tym roku nasza agencja obchodzi jubileusz 20-lecia. Z tej okazji wprowadziliśmy jubileuszowe logo, które przez cały 2014 rok firmować będzie usługi i produkty AKPA oraz wykorzystywane będzie w komunikacji z naszymi Partnerami. Zachęcamy do śledzenia naszego firmowego profilu na Facebooku, gdzie wkrótce opublikujemy nasz Wielki Konkurs Jubileuszowy. Nagroda główna to profesjonalna sesja zdjęciowa - indywidualna lub rodzinna!

20 lat istnienia to moment, który skłania do refleksji, podsumowań, ocen. Cieszymy się, że mamy przyjemność współpracować z Państwem i że owoce naszej pracy są przez Państwa doceniane - to najlepszy prezent na tegoroczny jubileusz. Dziękujemy za dotychczasową współpracę i Państwa zaufanie. Możemy zapewnić, że będziemy utrzymywać ten trend - najwyższą jakość, elastyczność i innowacyjność - przez kolejne lata naszej działalności. AKPA Polska Press od początku współtworzy polski rynek mediów drukowanych w zakresie dostarczania kompleksowych informacji o programie TV oraz serwisów agencyjnych obejmujących szeroko rozumianą tematykę show-biznesu, a także - należy do pionierów rynku mediów elektronicznych w sferze integracji danych do EPG.

Zarys historii agencji AKPA
AKPA została założona 25 maja 1994 roku przez Antala Kövesdiego, właściciela sieci agencji prasowych na terenie Europy, oraz Grzegorza  A. Chęcińskiego. Nazwa firmy pochodzi od inicjałów jej współzałożyciela: Antal Kövesdi Press Agency. Początkowo agencja specjalizowała się w tłumaczeniach materiałów prasowych zagranicznych kanałów telewizyjnych odbieranych na terenie Polski tylko drogą satelitarną. W drugiej połowie lat 90. AKPA zaczęła świadczyć usługi fotograficzne i techniczne dla prywatnych nadawców telewizyjnych w kraju. Na ich zlecenie agencja dystrybuowała materiały programowe - biuletyny oraz zdjęcia w postaci diapozytywów i negatywów - do redakcji ówczesnych tytułów prasowych, jak np. Telerama, Antena, To & Owo, Film, Przyjaciółka, Sukces.

W 2002 roku AKPA otworzyła własne studio fotograficzne i rozbudowała pakiet usług o sesje na zlecenie, fotorelacje z największych wydarzeń medialnych, fotoreportaże z premier kinowych i teatralnych, pokazów mody i koncertów. Ich uzupełnieniem był rozwijany równolegle agencyjny serwis informacyjny - wywiady, ciekawostki z życia gwiazd, relacje z planów zdjęciowych oraz teksty tematyczne. Wśród pierwszych odbiorców agencyjnego serwisu informacyjno-zdjęciowego znajdowały się wiodące magazyny z segmentu people oraz prasy kobiecej, jak Gala, Glamour, Claudia, Naj itd.

Agencja wdrożyła usługę DTP i rozpoczęła produkcję gotowych do druku stron programowych oraz magazynowych dla najpopularniejszych TV guide'ów w Polsce. Do portfolio klientów AKPA dołączyły największe domy wydawnicze, takie jak Wydawnictwo Bauer, Axel Springer Polska, Agora, Gruner+Jahr, Edipresse i Presspublica. Już w 2005 roku zdjęcia agencji AKPA publikowane były przez większość topowych magazynów z segmentów prasy telewizyjnej, luksusowej, people, poradnikowej oraz yellow. Własny zespół IT stworzył wszechstronny system wspomagania procesów produkcji i zarządzania danymi tekstowymi i zdjęciowymi tv.PRO-AKPA.

W odpowiedzi na dynamiczny rozwój mediów elektronicznych spółka intensyfikowała swoje prace nad technologią udostępniania serwisu TV w postaci danych do EPG wykorzystywanego w systemach telewizji cyfrowej. Z końcem 2003 roku AKPA nawiązała współpracę z jednym z pionierów krajowego rynku dostawców telewizji satelitarnej - CYFRĄ+, współtworząc polski rynek mediów elektronicznych w zakresie EPG. W kolejnych latach do odbiorców danych EPG dołączyli kolejni liderzy rynku telewizji analogowej i cyfrowej w Polsce. AKPA systematycznie rozbudowywała portfolio swoich usług, oferując wysokiej jakości zintegrowane dane programowe na potrzeby serwisów internetowych, platformy dystrybucyjne dla kanałów tematycznych, produkcje wideo, zwiastuny TV, biznes foldery itd. Z myślą o małych i średnich sieciach kablowych firma stworzyła w 2012 roku multimedialną aplikację Multi.PRO przeznaczoną do kompleksowej prezentacji programu TV na stronach WWW. W maju tego samego roku wystartował oficjalny fanpage agencji na portalu Facebook, a w grudniu - elektroniczny newsletter AKPA Polska Press. W czerwcu 2013 roku AKPA uruchomiła kolejny kanał komunikacji na platformie YouTube.

AKPA Polska Press pozostaje dzisiaj krajowym liderem w zakresie integracji i dostarczania kompleksowych danych programowych dostępnych w Polsce stacji telewizyjnych i należy do ścisłej czołówki agencji fotograficznych w Polsce. AKPA stale rozwija wachlarz swoich usług, reagując elastycznie na zmieniające się potrzeby rynku i dynamiczny rozwój nowych technologii.

Więcej informacji TV

W obiektywie AKPA

Motowizja i ZEST TV w ofercie AKPA!

Uprzejmie informujemy, że do naszej oferty programowej dołączyliśmy nowe kanały tematyczne skierowane głównie do mężczyzn - Motowizja i ZEST TV. Stacje rozpoczną nadawanie dnia 15 stycznia br....

więcej

TVP Sport w jakości High Definition i z nowym logo od 12 stycznia!

Uprzejmie informujemy, że do naszej oferty programowej wprowadziliśmy kanał TVP Sport HD. Stacja rozpocznie nadawanie 12 stycznia 2014 roku (niedziela). Jednocześnie z dniem 12 stycznia zmieni się logo kanału...

więcej
Wesołych świąt życzy zespół AKPA! więcej
Niniejsza wiadomość zawiera informacje przeznaczone wyłącznie dla wymienionego adresata (adresatów), które są poufne oraz prawnie chronione. Jeżeli nie są Państwo jej adresatem, prosimy o powiadomienie o tym nadawcy oraz trwałe jej usunięcie. Dziękujemy. W przypadku jakichkolwiek uwag odnośnie działania newslettera bądź jego zawartości prosimy o informację na adres pr@akpa.pl. Subskrypcja/Rezygnacja z newslettera: kliknij tutaj

© Copyright 2012-2019 by AKPA